Janinas blogginlägg

Jag följer bara två mamma-bloggar och idag kikade jag in hos Janina (som är en av de mammabloggar jag följer) och läste ett inlägg hon skrivit härromdagen. När jag läste det så kändes det precis som att det lika gärna kunde ha varit jag som skrivit stora delar av det inlägget och det är också mitt svar på vad som är jobbigast med att vara ung (jag räknar inte mig själv som "ung", men andra gör uppenbarligen det) mamma. Just det att folk runtomkring verkar tro att man inte kan vara en lika bra förälder som en 26+ mamma, folk stirrar av fel anledningar - folk antar att man inte har något jobb, att man lever på soc även om man inte gör det (och även om man skulle leva på soc - vad är det som är fel på det? Man lär väll jobba såpass mycket i sitt liv att man har "betalat tillbaka" det man har kostat Sverige - ta tag i de riktiga problemen som kostar kommunerna pengar istället för familjer som försöker överleva och ta hand om varandra genom att ha någonstans att bo och få mat på bordet), att ens barn lever i ruckel, inte får tillräckligt med stimulans och livskvalité.. Ja, det är bara några av alla fördomar. Varför kan inte de där nyfikna (ursäkta ordvalet men.....) kärringarna fråga det dom undrar istället och sedan vara lite trevligare? Det är inget skämt när man som "ung" mamma säger att endel på stan tittar på en med en blick som säger: "Fy så synd jag tycker om ditt barn!" Men för vilken anledning? För att man är "ung"? För att ungen har lite skit på tröjan?

Frågeställningen var: "Vad är det jobbigaste med att vara ung mamma?"

Länk till Janinas blogg och just detta inlägg
http://janinas.vimedbarn.se/vad-ar-det-jobbigaste-med-att-vara-ung-mamma/

Kommentarer
Postat av: 21 år och mamma + gravid med lillasyster

svar: å tack så mycket vad söt du är som vanligt =)



Jag håller med dig i inlägget! bra skrivet!

kram

2012-05-08 @ 20:39:15
URL: http://mittlivv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0