Livet leker

Vi hade så otroligt roligt igår! Sandra (min syster) och Björn (hennes fästman) kom igår kväll och käkade pizza och drack. Härligt umgänge, musik, snack och skratt - alla fyra är förtjusta i samma musik, kan det bli bättre? Efter att vi var lagom berusade tog vi taxi till Nöjes. Väl framme var det inte lika mycket folk som vi hade trott men det var så himla kul och Hammerfall är ju extremt duktiga och bra live. Chrille var full och glad, likaså Sandra och Björn. De skrattade och stojjade. De viftade med händerna och rörde höfterna, Chrille skrek sig hes - men jag stod bara och såg fånig ut, blyg som jag är, för alkoholen bet inte på mig riktigt. När spelningen led mot sitt slut kastade de ut lite prylar, blandannat plektrum och Björn fick sig två styckna. Vi kommer säkert åka på fler spelningar tillsammans någon gång. Är så tacksam för gårdagen och för att mina syskon och deras respektive är så jordnära och ungdomliga till sättet. De kan släppa loss och ha roligt. När vi umgås så är vi jämnlika, precis som kompisar, och det är en underbar känsla. Inga rätt och fel, uppläxningar eller svar på tal - bara ren vänskap, skratt och kärlek. Jag och Chrille fick även höra hur mycket de tycker att jag och Christian passar ihop och att de är glada att vi fann varandra, att de beundrar vår kärlek och ömhet för varandra. Det värmde så för oss båda att höra, verkligen. Slutligen, jag älskar mina syskon, även om man är för feg för att säga det högt ♥

 

Imorse tog jag och Chrille en skogspromenad med Hugo precis innan vi skulle ta bussen till stan och köpa smörgås för att därefter åka till Skoghall och hämta Ian hos sin mormor. Hugo gick lös och det var första gången jag fick se honom gå lös. Han sprang omkring och hoppade i gräset helt överlycklig. Jag och Chrille satte oss på ett berg och höll om varandra, pratade och så. Sjukt mysigt! Längtar tills Ian kan gå och vara med i skogen.

 

Nu är vi hemma! Chrille mår inte riktigt bra utan har en dov känsla av illamående och huvudvärk. Vi struntade därför i att åka till Barnmässan och imorgon hinner vi inte heller, för då ska vi nämligen kasta vår gran som står på balkongen fortfarande (ja, ni får håna oss) och titta på sm-final i bandy och skaffa hem utemöbler till balkongen samt besöka plantagen.

 

Inte så bra ljud om man inte har bra högtalare, men..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0