Ansökt

Pratade med hyresvärden igår och äntligen ska vår helrenovering börja. Till veckan ska de byta golven och listerna och därefter kommer tapet-snubbarna och sätter upp allt. Härligt att bli färdig snart! Har ju längtat så. Olägligt nog så hemsöks vi av "pälsängrar" som tar sig in via ventiler (sa de på anticimex). Det är de där små djuren som tuggar sönder textiler. Som tur är så har vi inga i garderoberna eller någon annanstans vad jag har kunnat se. Helstädade lägenheten så noga igår efter att jag fann några larver, var så noga att jag till och med tog bakom spisen. De vandrade bakom vår förstärkare i vardagsrummet. Ush så äckligt. Anticimex kommer också till veckan och sanerar så att vi slipper de små odjuren när vår lägenhet ska bli så gott som ny.

 

Jag har precis sökt distansutbildningen i Nacka med kursstart i mars. Nu ska jag bara skicka massa papper både hit och dit och sedan hoppas på att bli antagen. Flera av kurserna som finns i utbildningen har jag redan gått, så förhoppningsvis kan man få skippa dom. Jag är verkligen inte smart när det kommer till ansökningar till grejer, så det är tur att man har en pojkvän som är det. Nu måste man ju ringa CSN och krångla. Ska bli spännande och se hur det går att ta hand om en unge samtidigt som man pluggar. Men det ska nog gå. Annars får jag sätta mig och plugga när Christian kommit hem från jobbet. Det är ju inget annat att göra. Om jag känner att vårdyrket inte passar mig så är det ju bättre att ta tag i det nu än att fortsätta att jobba inom något som jag känner att jag inte vill vara kvar i speciellt länge till.

 

Ska strax värma mat till Ian och sedan ska vi gå till centrum och handla. Ian behöver gröt, välling och ersättning + att jag ska hämta ut ett paket. Stackarn är ju så jätteförkyld idag så jag undrar hur det ska gå ikväll när han ska sova hos sin mormor och morfar. Vi får hoppas på det bästa, annars får vi åka och hämta honom. Bortsett från att Ian är sjuker så är jag sjukt taggad inför kvällens träningspass och om vi tycker att det var roligt så köper vi oss ett varsitt årskort där och då. Det kostar 2000:- per person (squash+gym) och det är väldigt billigt.

 

Magen 6/7-11 alltså på BF (men inte ville han komma ut då inte).


Kommentarer
Postat av: Sara Askstrand

Hoppas du kommer in nu, och det kommer säkert gå bra med både studier och Ian. Vi kvinnor klarar ju det mesta samtidigt! ;) Vi brukar spela Badminton och det är också skitkul, bra motionsträning dessutom, vilket squash också är antar jag! :)

2012-01-27 @ 12:46:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0