Sjukdom och PS

Ja, då har man två "bebisar" att ta hand om eftersom att den stora bebisen gick och skaffade sig magsjuka. Känns ju perfekt nu när man själv mår illa och har spytt som en gris. Hela lägenheten stinker sjukdom! Lite hjälp har vi fått i form av att mina föräldrar tar hand om Hugo och svärmor kom nyss med piggelin och coca cola. Inte illa pinkat att vi blir så uppassade av våra föräldrar, de finns alltid till hands. Det är väll så att vara sista barnet ut - föräldrarna daltar och lägger sig i allt för mycket i många lägen utan att se det själva, men ibland kan man dra lite fördel av det också.

 

Hur som helst så är stora bebisen utslagen i soffan och jag har suttit i snart 2 timmar och tränat på Photoshop som jag förövrigt skaffade idag. Har aldrig varit någon duktig photoshopare och jag har inte rört programmet på över 3 år, mycket har hänt märker jag. Har ingen förhoppning om att jag kommer kunna bli nå klokare men om jag lyckas så är det kul. Ännu roligare vore det ifall man någongång har råd att köpa sig ett riktigt bra objektiv. Älskar att fotografera och vara kreativ innerst inne. Det finns inget som glädjer mig mer än att prata om konst i alla former - och det finns ingenting som attraherar mig mer än kreativa personer.

 

Detta blev den första bilden som jag redigerade litegrann. Kollar på en video som jag hittade någonstans på internet som ger grundtips och så. Ni alla som kan PS tycker säkert att jag är en fjant, men någongång måste man börja och ni gjorde uppenbarligen det tidigare än mig.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0