Det blev skrattigt

Sådär ja! Nu har jag äntligen avslutat min dammsugning och smörjt Ian med idomin salva i knävecken. Han har varit röd ett par dagar nu. Röda veck är inte allt han har nu för tiden. Han flyger och far överallt så han har bulor och blåmärken lite här och var, man kan ju undra vart jag håller hus egentligen men sanningen att säga så sitter jag bredvid, men han är ju så oförutsägbar - rätt vad det är så trampar han snett, då blir det gråt/skrik nån sekund och sedan är det glada miner igen. Jag är så imponerad över hur mycket Ian har lärt sig på kort tid. För bara någon månad sedan vägrade han ligga på mage, han blev skogstokig. Nu ålar han, ställer sig upp, går längst med möbler, sätter sig upp själv.. Ja, alla dom där grejerna som jag trodde att han aldrig skulle börja göra eftersom att han hatade att ligga på golvet. Idag ställde han sig på alla fyra och började drutta iväg några kryp-tag, han tittade bak på sina ben samtidigt och det gick rätt sakta först. Men sedan var det precis som att han tänkte "Jaha, det var såhär man skulle göra.." och så var blicken framåt igen och då gick det undan.. Så man kan säga att han kröp, men sedan tröttnade han och började åla igen. Han kan om han vill, men jag tror att han är nöjd med ålningen för tillfället.

 

Måste även skriva att jag och Ian hade världens gulligaste stund förut. Ian stod vid vardagsrumsbordet och hade på sig sin mössa med kepsen ovanpå. Han tog tillslut tag i kepsen och ryckte av den - mössan hamnade då högt upp på huvudet och öronen stack ut, han såg mest ut som en blandning mellan en galen kock och Toker från Snövit. Jag kunde inte hålla mig utan fick ett litet skrattanfall och tydligen smittade det av sig, för Ian började också skratta, så mycket att han var tvungen att sätta sig på rumpan ♥

 

Nu tar vi kvällen här hemma. Funderar på att lägga mig nu samtidigt som Ian. Imorgon väntas besök av min bror med familj, det betyder alltså att det lilla charmtrollet Vidar kommer hit! Det kan man ju inte vara annat än lycklig över. Imorgon ska det bjudas på riktig lyxmat i form av korvstroganoff. Sånt är livet! Men vi gillar't och då duger det.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0