Dagisplats

Sådär ja! Då var man hemma igen efter att ha varit ute i ovädret och varit på 4H som var helt okej. Ian fick se höns, grisar och en kulting som hette Ingegerd (skitsöt), hästar o kaniner. Dit ska vi gå flera gånger för jag tror verkligen att det är bra för barn att få vara nära djur från början + att det är hur roligt som helst.

När vi kom hem så skakade vi av oss regnet och blev uppsniffade av Hugo, han tyckte att vi luktade gött.


Idag har man fått information som är av värde. För det första så har jag pratat med läkaren som undersökte Ian och vi ska nu få en remiss till barnmottagningen där vi ska träffa en annan läkare som ska gå till botten med detta och förhoppningsvis blir det snart.

Har även fått reda på att Ian har fått en plats på det dagiset (förskolan för finkänsliga) vi önskade som förstahandsval. Känns väldigt tråkigt och ledsamt i ett mamma-hjärta och även om jag vetat att han skulle börja vid den åldern (strax över 1 år) så känns det mer verkligt nu när man fått besked, men jag får glädja mig med att många barn finner det jätte roligt med dagis sålänge det slipper bli deras hem och jag hoppas verkligen att Ian är en av dom barn som kommer längta till dagis, så att jag kan känna att han tycker att det är roligt även om han ska tycka att det allra bästa är att vara hemma med oss. Jag tror att Ian kommer tycka att det är jättekul, men för mig är han min lilla bebis fortfarande och bebisar ska ju vara hos sin mamma och pappa.. Nu är det ju så att Christian ska vara föräldraledig så man kan ju trösta sig med att han inte kommer vara på dagis varje dag.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0