Balkongfrukost

När vi var hos mina föräldrar igår så stack Christian och min pappa iväg för att köpa uteplats åt oss. Och de kom hem med ett bord och två stolar samt en väldigt fin och skön matta. Nu är vi äntligen halvvägs färdiga på balkongen. Nu fattas det bara massor av blommor och vem ska inte ordna det om inte min ur-gulliga pappa som är väldigt duktig med trädgård/blommor. Tack för allt igår pappi! ♥

 

Imorse var jag så glad över att solen sken för det innebar att det fanns en liten chans att det skulle vara tillräckligt varmt på balkongen för att man skulle kunna sitta där och ta Ians första balkong-frukost. Jajjemen! 14 grader på balkongen redan vid 09.00! Blir nog en varm dag idag också och nu kan man äntligen ha lite bättre samvete när man är ute med tanke på att Christian storhandlade igårkväll när vi kommit hem och köpte med solskydds faktor 50 till Ian. Vi vet ju att det är rekomenderat till efter ett år, men det är i princip två månader kvar tills dess och jag ser hellre att han är extra skyddad på de ställen som ibland kommer i kontakt med sol, såsom nacke och ansikte (och jag vet att man inte ska utsätta sina barn för stark sol, men ibland är det oundvikligt när man är ute med honom i  vagnen). Han är ju viljestark och när vi var ute igår (exempelvis) så ville han verkligen inte sitta i vagnen och alla säger ju att barn ska få utforska, så det fick han och han tyckte att det var jättekul - det är huvudsaken för oss, att han har kul.

 

Bilder från frukosten imorse då Ian inte bara åt första gången på balkongen men också åt sin första smörgås med räkost på. Det var hur gott som helst tyckte han och givetvis skulle Hugo vara med på ett hörn och tigga. Edit: Han fick också smaka lite räkost!

 


Kommentarer
Postat av: sara

Så himla mysigt! :)

2012-05-02 @ 19:51:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0