Påsk och pyssel

Äntligen har vi fått upp tavlan ovanför soffan. Vi har så mycket kvar att få upp på väggarna att det nästan är skamligt att vi har bott här såpass länge men ändå bor precis som att vi är mitt uppe i en flytt, men nu är målet att vara helt färdiga innan påsk.

 

Påtala om påsk så har jag tänkt att ordna med lite pynt, för finns det något jag älskar så är det att göra det fint inför en högtid. Älskar påsk, julafton, halloween och dylikt! Så nu ska här fixas med ris, liljor, köpa hem kärringar och måla ägg för att inte tala om att vi måste äga en tupp. Ser så mycket fram emot att pyssla med Ian när har blir lite äldre, när man äntligen kan åka till Panduro och köpa hem massa färg och pyssel. Jag älskar att måla och skapa. Och när jag ändå hade tänkt att handla lite på Panduro för att göra lite egen påskdekoration så hade jag tänkt att köpa med tavlor så att Ian ska få färglägga lite tavlor med fingerfärg. Fingerfärgen jag hade tänkt att göra är giftfri, alltså helt tillåten för bebisar och småbarn att använda och den används flitigt på öppna förskolor. Man blandar då ihop vatten, mjöl och karamellfärg och låter det sjuda och sedan är den färdig att användas. Man kan också köpa giftfri fingerfärg på de flesta välsorterade färgbutiker och säkerligen på leksaksaffärer med.

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0