Ian talar ut om födelsedagen

"På morgonen började jag gråta och skrika som alla andra morgnar, inte visste jag att det var något speciellt med just denna dag. Mamma lyfte över mig till dubbelsängen och gick därefter ner för trappan och lämnade mig ensam med pappa. Efter en kort stund kom hon tillbaks med vällingflaskan, den kan jag spåra med ögonen på hur många meters avstånd som helst, men vällingflaskan hade sällskap denna morgon.. av en smörgås.. med något konstigt i. Ett ljus har jag fått lära mig. Mamma och pappa sjöng också medan jag fick ligga och slurka i mig vällingen.. Det lät inte vackert men jag uppskattade uppvakadet"
 
"Jag får väll tillägga såhär i efterhand att jag inte orkade äta upp hela mackan så jag gav halva till Hugo, han vart nöjd!
Innan jag satte på mig lite kläder fick jag öppna presenter med pappas hjälp. Det var två paket till att börja med.. ett lejon med en hammare och tre bollar att banka ner i olika hål + en lastbil från pappas jobb"
 
 
 
"Sen gick vi upp och busade lite med kusinerna och farmor och några till. Men så skulle mamma och pappa äta och då vill ju jag också ha såklart. Ingen får äta utan mitt sällskap. Fick en macka med ost, det var lite godare än leverpastej."
 
 
"Farmor ville ge mig lite presenter..Inga fel!"
 
"Efter många om och men - och många olika famnar att vandra mellan så började mitt kalas vid 14 tiden. Mormor och morfar och min moster och morbröder med familjer kom samt världens bästa Gudmor. De gick på rundtur med farmor och farfar och sedan var det dags för fika. Jag fick hjälpa till att skära min egen bit efter att alla hade sjungit för mig. Fika gjorde jag med morfar, han är ju så hygglig med att dela med sig, man får alltid mycket när man äter med honom"
 
 

"Man vill ju inte fotografera ätande människor så det finns inga bilder på när vi åt. Men så gott som alla käkade av mina tårtor och pappas kakor samt mosters kakor och farmors bullar. Mja, det var ruskigt gott. Sen var det paketöppning men det är inte lätt att sitta still när man har myror i brallan.."
 
 
"Mamma, Elin och kusinen Hannah tog massssssa kort och ja, sen var det dags för fiskdamm med mina kusiner och tremänningar - alla fick godis och varsin ballong, sjukt snälla fiskar! "
 
"Sen var det dags att grilla. Men äta ville jag inte göra.. För jag var för trött. Så Pia gick med mig i vagnen en sväng så att mamma fick äta upp maten som hon hade tagit sig och när jag sedan kom tillbaks, då gick det faktiskt ner lite mat och melon ändå. Jag var bara lite slutkörd och behövde ta mig en tänkare i vagnen. (Tänkare ja.. inte stänkare). Men klockan sprang iväg och ganska snart var det kvällen och folk började bege sig hemåt.. Jag behövde få komma hem och sova så mamma och pappa skyndade sig med det de skulle göra och sedan for vi hem. Det blev två bilar fulla med mina grejer."
 
 
"Har haft en riktigt bra födelsedag och tack alla som kom och som grattat mig!"

Kommentarer
Postat av: Sara A

det verkar ha varit en toppendag för Ian. Så glad han ser ut när han springer runt med pippifilmen godingen :)

2012-07-17 @ 01:05:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0