Laserteamet

Igår var jag på min första behandling på Laserteamet. Jag fick information om laser och hur prognosen ser ut för att jag ska få tillbaks håret där jag har tappat. Jag är nu uppe i fyra fläckar på den högra sidan av mitt huvud. Två av fläckarna är i storlek med en-kronor, en fläck är i storlek med en femma och den största fläcken som även sitter på det dummaste sättet är betydligt större.

 

Enligt kvinnan som behandlar mig så ska/borde detta fungera för mig. Men jag är hennes första patient med detta besvär, så detta är något som är intressant både för henne och mig. Jag ska nu fortsätta min behandling ungefär två gånger i veckan och hur snabbt jag reagerar och hur många behandlingar jag behöver beror lite på. Det är inviduellt.

 

Själva behandlingen var faktiskt väldigt avslappnande, man kan tro att det känns lustigt på något sätt men det gjorde det inte, inte för mig i vilket fall. Jag vet att det är många som är skeptiska till laser och sådant men det finns ingenting med det som är farligt. Inom terapeutisklaser är det bara ett väldigt kompakt ljus de behandlar med och detta ljus stimulerar cellerna. Man behandlar smärta med detta ljus och det är väldigt "renande" och stimulerar läkningsprocessen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0