Julafton

Hej hopp!
Nu är det så trevligt att vi har luggit med magsjukan som drog igång den 23dje december, perfekt till julafton och allt så det var mer: "Jahapp, hejdå julafton!" än att jag tyckte synd om mig själv när det drog igång. Jag kan fortfarande inte fatta att Ians andra julafton inte blev av. Så mycket som jag hade sett fram emot detta. Vi har peppat så hårt hela december bara för att få fira jul tillsammans med släkten och nu fick min familj fira utan oss för första gången och det verkade som att de tyckte att det var väldigt trist då det gör så stor skillnad för oss när någon är borta, då vi är en relativt liten familj. Så på ett sätt var nog allas jul konstig detta år, med risk för att låta självgod.
 
Här hemma försökte vi göra det bästa av sitautionen. Ian öppnade sitt största paket direkt på morgonen i sängen. Det innehöll ett trumset som jag och Chrille redan från när han var nyfödd hade bestämt oss för att han skulle få när åldern var inne. Han har trummat på det endel men han tappar intresse fort då det oftast inte riktigt går som han vill. Hehe.
 
 
På eftermiddagen var Ians farmor och farfar här och lämnade massor med klappar hos oss - och med våra egna och mormor och morfars julklappar blev det en hel hög och vi hade vår egna mysiga utdelning. Detta år fick vi se en ivrig Ian som inte alls tyckte att det var speciellt kul med presentpapper, han verkade mest störa sig på att det tog tid att öppna allt. Om han inte fick upp en julklapp på första försöket blev han rabbiat och kasta julklappen all världens väg och gav oss "surblicken". Så man fick vara med och öppna allt så snabbt man bara kunde.
 
Senare på kvällen åkte Christian hem till mina föräldrar och hämtade julmat till mig och Ian.
Det var gudomligt gott!
 
Om man sumerar julafton tycker jag att den var helt ok. Christian var ju i väldigt dåligt skick hela julaftonen och därför kändes det mer acceptabelt att sitta hemma. Hade varit värre om allt var bra och vi bara inväntade de där 48 timmarna. Nästa år hoppas vi dock på att få fira en frisk jul!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0