Allergisk reaktion

Igår efter att Ian hade sovit middag upptäckte jag att Ians läppar var väldigt uppsvullna.
Orolig som jag blev ringde jag till 1177 och fick prata med en sjuksköterska som sa att han behövde en akuttid till vårdcentralen. Blev kopplad och fick en tid. Ringde till Christian som kom på störten.
Väl på vårdcentralen fick vi verkligen ingen bra hjälp.. Innan hon skulle skicka hem oss hade hon ännu inte ens tittat honom i munnen. Så jag fick säga "Meeeen, ska du inte titta i hans mun så att han inte är uppsvullen i halsen eller på tungan?" .. svaret blev något mumlande med: "Det blir nog inte så lätt!", "Då gör jag mig nog ovän med honom.." Precis som att Ian eller vi brydde oss speciellt mycket om vad Ian skulle tycka om henne.

 Antagligen en allergisk reaktion på något som vi inte har en aning om. Han har inte ätit något som han inte ätit förut. Däremot ska vi sluta ge honom något som kan innehålla spår av nötter, dels för att det KAN vara det och dels för att jag är nötallergisk. Jag var inte det som barn, men nu förra året skulle jag äta något med nötter i och fick världens rethosta och klåda i halsen.

Hur som helst så blev han bättre igår kväll. När han la sig hade svullnaden lagt sig.
Men idag när vi gick upp imorse så såg han återigen ut som Angelina Jolie i käften.. Galet.
Vi åkte iväg till vårdcentralen igen och fick rådet att bland annat byta nappar och flaskor och låta bli att ge honom vissa saker. Han kommer antagligen vara svullen från och till i ca en vecka.


Min anka imorse..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0