Inredningsbubblan

Strax efter lunch ska vi ringa till bovärden och få nycklarna till lägenheten. Mäklaren ringde till Chrille igår och frågade när vi hade tänkt att flytta ut härifrån, de ska nämligen fotografera här. Och ju snabbare de får det gjort desto bättre, då kan det hända att vi slipper dubbelhyra för nästa månad - ifall de får denna såld fort, vill säga. Och med detta sagt så innebär det ju att vi är angelägna om att få flytta så snart som möjligt. Hittills har vi två mycket fina personer som antagligen hjälper till att flytta till helgen, nämligen Ians Gudmor och Gudfar, möjligtvis min pappa också. Det ska räcka tror vi! Min mamma sitter barnvakt till helgen med andra ord, och nu är vi på jakt efter bananlådor och flyttkartonger (som vi ska köpa på IKEA). Helt sjukt vad stressat allt blev. Vi hade inte tänkt att ruscha något med flytten.

 

Det vi vet att vi ska göra med lägenheten är att måla alla lister längst med golvet vita, tapetsera om i de flesta rummen och lägga nytt golv i några rum. Vi ska även ordna med tvätt och diskmaskin, då det finns plats för det. Vi har en liten diskmaskin, men det får ju plats med en stor dit vi ska flytta - och då är det ett stort plus!

 

Jag är ju så sjukt intresserad av inredning. Och på  http://www.vinylahem.se finns det massor av fina väggtexter och väggdekor som vi ska beställa så småning om. I vardagsrummet ska vi ha "Together we make a family" omringat av massa fotografier som ska upp så småningom. Och i sovrummet, ovanför sängen ska vi ha "Holding you, I hold everything". Ian ska nog också få en i sitt rum. Antingen "Prins" eller en text där det står "Godnatt min skatt". Vet inte vilken som är snyggast?

 


_________________________

Vilken är snyggast?


Kommentarer
Postat av: 25år, 2 barns mamma, egen företagare, designer

Svar: Tack detsamma=)

2011-11-30 @ 17:13:27
URL: http://www.mammavd.se
Postat av: Maria Mamma till fem

Godnatt min skatt tycker jag iallefall. Med hälsningar Maria.

2011-12-02 @ 00:35:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0