Julstämning

När vi vaknade drog vi till IKEA för att handla lite juldekor. Det är alltid lika roligt. Julen är det bästa som finns. Mysfaktorn är på topp! Det blev grejer till fönstrena i första hand, då jag tycker att det känns bra att dekorera lite smått söndagen innan advent. Fönstren blev superfina tillsammans med de gardiner jag beställde på internet för några veckor sedan. Lägger upp bilder på resultatet. Vi köpte även en fin julstjärna och har satt upp fina gardiner i sovrummet. Men just nu vågar jag inte gå in och fotografera där, eftersom att Ian ligger i sin säng och sover. Foto kommer om så önskas.

 

Vi åkte direkt från IKEA hem till mina föräldrar, Chrille var snabb och satte sig vid datorn för att kolla upp erbjudanden från comhem, då Chrille tycker att vi ska ha både internet och tv på comhem, och därmed bestämde vi att det blir billigare att välja ett erbjudande där även telefoni är inbakat. Så snart blir det hemtelefon också. Jädrar så Svensson man har gått och blivit. Mamma gosade med Ian och gav oss lite grejer som hon köpt på Ullared. Mycket var ju julklappar som vi får vänta lite på, men vi fick med oss tvättlappar, haklappar, skedar och 2 tröjor till Chrille och 1 tröja till mig. Chrille är favoriserad ;) *haha* Nej, men vi var nöjda.

 

Övertalade mamma att låta mig slå in julklapparna som är till Ian och Vidar för som sakt var så älskar jag att slå in presenter. Det tog lite tid men det var det värt. Direkt när jag var klar så snodde jag tillbaks min son och tog med honom ut i trädgården och visade mamma hans skratt som uppstår när Hugo jagar en boll. Mamma tyckte att det var hur roligt som helst och det är det.

 

Nu är vi hemma, och jag har pyntat klart för nu. Håller på att göra paj som Chrille har tjatat efter ända sedan i fredags. Och när min stora älskling får för sig något så är det lika bra att låta hans vilja gå igenom. Envis grabb detta! Paj - you say. Paj - it is!

 

Lasse Brandeby, vila i frid!


Gossen innan läggdags. Filosoferar medan han kikar på nallebjörnen.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0