Bandy i kylan

Blev aldrig att jag skrev något igår. Hur som helst så gjordes inget speciellt. När Chrille kom hem gick vi en promenad till ICA och köpte oss en varsin chokladkaka för att fira att det var fredag. Vi gick i raskt tempo både dit och tillbaks och förhoppningsvis brände man några kalorier, var hur slut i kroppen som helst när vi kom hem och idag har jag träningsvärk. Jämt lite dålig kondition.

 

Men idag har vi varit iväg och tittat på Mosseruds GF (pappa Chrilles bandy-klubb) när A-laget hade hemma-premiär. De vann stort över Slottsbron. Ian var med en stund uppe på läktaren men blev tillslut lite väl kall och röd om kinderna, så han hamnade i vagnen och somnade och sov som en stock hela matchen. Efter matchen bar det iväg till IKEA där vi köpte skedar, skålar och hakklappar till lille plutten. Väldigt kul att han har börjat äta lite smått. Jag gjorde ju morotspuré för nån dag sen som jag har frusit in. Så nu ska vi försöka få honom att vänja sig vid morot först och främst, vi ger honom en smakportion (en "isbit") per dag. Gröt är frukost samt kvällsmål tillsammans med antingen vatten, morotsdryck eller ersättning.

 

När vi handlat klart åkte vi för att hämta Hugo som vi hade lämnat hos mina föräldrar när vi skulle på bandymatchen. Och strax efter att vi hade kommit dit anlände Stefan och hans barn och Andreas och Johanna (Stefan&Andreas=mina brorsor). Vi snackade lite och Chrille hjälpte pappa och mamma att förstå lite mer om Com-Hems olika erjudanden, då de som oss ska ha 8 valbara men de hade lite svårt att komma fram till det.

 

Nu är vi hemma. Ian har ätit gröt och druckit morotsdryck och jag lagade kyckling inlindat i bacon med curry-ris och grönsaker. Det satt väldigt gott i magen. Det fattas bara att mysa ner sig i soffan med min stora älskling, då vår lilla älskling håller på att somna. Ha en bra lördagskväll nu!

 

Lutar sig mot pappsen *awww*

Ian påväg för att titta på sin allra första bandymatch.


'


Hugo tigger som vanligt.. <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0