Våra jul-planer

Elin ringde igår när vi stod och väntade på bussen (in till Bergvik) och berättade att hon också var där och undrade ifall vi kunde ses en stund. Det ville vi gladligen! Efter en pratstund på donken var Elin snart tvungen att åka eftersom att hon skulle jobba. Då blev jag och Ian kvar och kikade runt lite. Klockan tickade och jag insåg snart att pappa Chrille skulle sluta på jobbet snart, så vi blev istället upphämtade på Bergvik och därefter åkte vi till Grums och hämtade fotona. Jädrar så söta kort! Nu kan jag äntligen ha honom i plånboken också.

 

Ganska så snart efter att vi kommit hem från Grums så skulle Chrille iväg och träna på tingvalla isstadion och vi hängde med. Med andra ord blev det mååånga timmar i vagnen för Ian, och det innebar mycket sovande. Det resulterade sig i en helvetes natt, så skulle nog Chrille beskriva det eftersom att det var hans natt (vi tar varannan natt). Det gallskriket var inte roligt klockan 3-4 på natten. Stackars grannar! Det var inte speciellt mycket som hjälpte. Han fick komma och ligga i sängen med oss och fick välling, men det var verkligen "stucken gris"-skrik. Han kanske hade ont i magen eller något, ingen aning. Tror ju knappast att det har med vaccinationen att göra eftersom att han har varit jättepigg, feberfri och inte visat några som helst tecken på att han skulle ha ont på något sätt. Nu på morgonen skiner han som en sol, skrattar och skriker sina glädje-tjut - inga fel här inte!

 

När Chrille kommer hem i e.m. ska vi till affären och handla lite inför bakningen idag. Vi ska göra Chrilles favoriter nämligen Chokladkola. Vi gör antagligen såpass mycket att vi kan ta med oss till mamma på julafton. Det blir mycket för oss denna jul, eftersom att allt krockar.. Som tur är så gör det inte Chrille något att vara med mig och min familj på själva julafton, men det hör väll till att vara grabbig. Jag själv skulle tycka att det var jobbigt att vara ifrån min familj på julafton, och dom utan oss. Men det är ju ganska tydligt i alla familjer jag känner till att tjejerna vill vara med sina föräldrar och killarna hakar på dom. Inget konstigt med det? Dagen innan julafton ska vi fira julafton med Chrilles familj, julafton med min familj (ska även hjälpa mamma med julmaten på förmiddagen) och dagen efter kommer min brorsa (som på julafton ska fira med sin tjejs familj), den 27:de ska vi träffa Elin och nyår spenderas med Alex (Chrilles bästis) och hans flickvän då ska vi grilla flintastek eller fläskfilé och skjuta raketer, precis som vi gjorde med Alex förra året. Traditioner ju!!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0