Uppskattning

När Chrills kom hem igår överraskade jag honom med nybakta scones, saft och därefter nybakta chokladsnittar. Gissa om han var glad? Ibland måste man göra lite småsaker för varandra för att visa att man uppskattar personen i fråga. Jag försöker vara duktig på det!

 

Det var dock inte världens bästa dag igår (inte idag heller för den delen) eftersom att Ian under några dagar har varit jätteledsen. Har tagit tempen men ingen feber, försöker leka hans favoritlekar såsom "titt-ut", försöker säga hans favoritfraser som alltid får honom att skratta och även om han skrattar så märker man att det inte är fullhjärtat. Han kiknar liksom inte av skratt som han alltid brukar. Kan det tänkas vara tänderna nu då, en gång för alla? Vem vet, inget känns annorlunda när jag känner i munnen. Men vilket fall som helst så kan alla ha dåliga dagar, är bara rädd att han på något sätt ska ha ont. Nu sover han iallafall middag, och det är skönt för honom eftersom att han har sovit jätte oroligt inatt.

 

Chrille kommer hem strax efter fyra och då ska vi åka iväg och boka biljetter till Hammerfall som kommer till Nöjesfabriken om några månader. Det ska bli kul då min syster och bror också ska dit! Hammarfall är mycket omtyckta av Chrille också, så han är aningen glad för att jag också ville iväg på dom.

När vi kommer hem ska vi städa. Imorgon (om Ian mår bättre) så ska han för första gången sova hos sin mormor och morfar. Det känns som att tiden är inne, eftersom att vi snart ska iväg på vår weekend till Selma Spa, vill veta att han klarar att vara utan oss över natten innan jag skulle våga ge mig iväg någonstans. Hur som helst så ska jag och Chrille isåfall bara ta det lugnt här hemma imorgon, ro om varandra och SOVA! Handla behöver vi också göra. Det ska grillas här på nyår. Antagligen fläskfilé m. pommes & pepparsås med Alex och Sofia.

 

Min gosiga


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0