Rädsla

Usch vilken kväll det var igår! Vi satt och tittade på film och efter ett tag så gick jag upp och skulle borsta håret framför spegeln i hallen. Rätt vad det är så ser jag att jag har en kal fläck (i storlek med en 5a) ca en centimeter in i håret. Jag vet inte, jag blev så rädd och är på ett sätt rädd fortfarande. Hur kan jag liksom ha tappat håret på en och samma fläck? Jag är liksom helt kal inne i fläcken och håret som är runtom fläcken sitter som ett berg. Hoppas att det växer ut och att det inte är något farligt. Jag ringde nämligen till 1177 och berättade vad som hade hänt och de sa att det antingen är stressrelaterat eller från barnafödandet. Jag nöjer mig med det svaret om det inte är så att jag tappar mer hår eller om jag får besvär på något sätt. Fick faktiskt för en sekund dödsångest, jag tänkte: "Nu är det något allvarligt, jag vill inte dö.. jag kan inte lämna Ian och Chrille nu!" men efter att ha lugnat ner mig så släppte det. Det är inte lätt för en hypokondriker som mig att handskas med sånt här. Någon som har erfarenhet av att tappa hår efter barnafödande eller enorm stress?

 

Jag gick nyss upp från sängen, pratade med mamma i telefonen om gårdagen och så. Ian somnade om runt 10 och sover fortfarande. Snart dags för honom att äta gröt. Därefter sätter jag nog honom i hoppgungan så att jag kan packa lite mer. Idag är det tänkt att jag ska få ner allt från bokhyllorna i lådor, samt annat småplock. När Chrille har slutat ska vi åka över till lägenheten med lite flyttgrejer, lägga in kläder i garderoberna där och sånt. Skit kul faktiskt. Ska även ringa till mina bröder som enligt pappa hade erbjudit flytthjälp för att få veta när det passar dom och om dom verkligen vill. Väldigt snällt och uppskattat isåfall!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0