Hårklippning

Uppe med tuppen idag och drog igång med städning så vi var färdiga redan vid nio. Helt perfekt att vara färdig och ha hela dagen till annat. Ian var extremt långhårig och jag hade redan för några dagar sedan bestämt mig för att han behövde klippas en aning. Så jag tog saken i egna händer och klippte honom. Det gick bra till en början men sedan tappade han tålamodet och tyckte att håret kliade. Efter ett bad med mamma är han nöjd igen. Resultatet blev inte jättebra då han blev lite "kal" på vissa ställen men det duger för att vara första gången jag klippt.

 

Idag ska vi försöka ta tillvara på tiden vi har tillsammans. Har kommit till insikt om att det inte finns någon anledning till att bry sig om stressbidragande saker, saker som inte borde röra en i ryggen när man istället kan skatta sig lycklig som har en så fin liten familj. Kanske blir att åka en sväng till Ians farmor och farfar och sitta på altanen/gräsmattan och bara ha det allmänt mysigt en dag som denna. Carpe diem!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0