10 månaders vikt

Allt gick utomordentligt igår. Det var inte bara min namnsdag utan också Ians 10månaders dag och det är först nu jag förstått hur stor han har blivit och hur snabbt denna tid har gått. 2 månader kvar och han är ett år. Ett år, det låter så jävla konstigt i mina öron.

Vid 10 månader
Vikt: 11,1kg
Längd: 76,5cm

Han följer sin kurva väldigt bra och ligger fortfarande i överkant. Detta gör att sköterskan konstaterat att vi inte behöver vara oroliga för att han inte får i sig tillräckligt. Det är ju härligt.

Igår bestämde sig jag och Christian för att börja med vår målsättning med att gå ner i vikt. Vi har blivit lite peppade av det där nya programmet "Älskling, du har blivit en tjockis" där de vinner en summa pengar och summan hänger på hur många kilon man lyckas gå ner på 7 veckor. En göbbe som var med i det senaste programmet lyckades gå ner över 18kg och det får mig att undra varför det skulle vara en omöjlighet för oss.

Jaja, hur som helst så var vi ute och intervall:ade igår på Kilene. Ian var hos sin farmor och farfar under tiden och sträckte tillslut glatt ut armarna till sin farmor vilket är kul för en mamma att ha i bakhuvudet. Han har det bra även när han är ifrån oss en stund.

Vi ska nu springa varannan kväll och köra wii-sport dagarna däremellan och försöka tänka bort alla mysfaktorer framför tvn i form av pizza, chips, godis och coca cola. Ska även boka in squash-tid snart.

Kommentarer
Postat av: Sara A

Något som är mysigt är att ta en cocacola flaska eller liknande, skölja noga och sen i med färskt vatten och den stoppar ni i frysen sen. Det är mysigt att ta fram iskallt vatten till filmen/tv:n, och så gott!! Nu under sommaren så har ni ju även naturens godis, nämligen frukt. Och allt blir så mycket mysigare om man skär upp, ställer fram och har det som lite plockgodis. Lite tips. :-) Jag har snöat in mig på jordgubbar, det är ju underbart gott!



Sen tycker jag inte man ska vara för hård mot sig själv, och dieten man följer ska man orka hela livet sen, så tänk på att det är bättre att gå ner sakta och följa en diet man är nöjd med, än tvärt om.



När jag har gått ner i vikt, ett par gånger (haha), så har jag kört på att äta det mesta, men inte jämt och inte i överflöd. Det har fungerat jättebra i kombination med bra motion!



Lycka till nu! <3

2012-05-16 @ 11:28:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0