Jobbigt

Det var jobbigare än vad jag trodde att det skulle vara att "städa ur" mormors gamla lägenhet. Att liksom veta att lägenheten ska säljas, lägenheten som var så fylld med vår kärlek för varandra, våra minnen. Och de minnena ligger nu nerpackade i en låda men utan de välbekanta väggarna. Fann en hel del av mina gamla grejer också, såsom gosedjur och böcker - de får Ian ta. Efter att vi kom hem satte jag mig ner och kikade igenom massa kort som mormor hade hemma hos sig, många av dom ska jag lämna till henne i hennes nya lya, men de riktigt gamla korten på henne som ung, hennes liv med morfar och hennes föräldrar vilar tryggt i mitt förvar eftersom att mormor inte har plats med så mycket där hon nu ska bo.

 

Nu sitter vi i soffan och kollar på bandyn och Ian somnade en stund runt 4 tiden - i sin nya, fina säng.

 

Precis innan lillgöbben somnade


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0