Gungstol

Vad jobbigt det är att försöka gå ner i vikt! Jag är så hungrig och sugen på allt möjligt sött och gott. Ingen bra dag detta och den kommer inte bli lättare om Chrille kommer hem och pratar om pizza och coca cola. Så vi får hoppas på att han inte kommer säga ett ljud om det och godta att jag ska tilllaga bacon-inlindad kyckling ikväll, bättre det än pizza. Eftersom att jag faktiskt är överviktig och vill nå min drömvikt som är -20kg bort så känns det som att jag måste hjälpa mig själv genom att äta mycket mindre och dra in på pasta/potatis/ris o.s.v., dricka vatten, sluta med skräpmat så gott det går samt chips/godis. Har även börjat ta skogspromenader med Hugo i ganska jobbigt terräng och nu ska jag börja jogga med Hugo på kvällskröken. Chrille ska också ner i vikt och därför åker vi till Skutberget vissa dagar också. Sen har vi ju sqausch som vi ska ta tag i nu efter påsk och vi måste verkligen bättra oss på att åka iväg.

 

Senare idag ska vi till mormors gamla lägenhet och hämta lite saker som jag ville ha kvar. Bland annat en gungstol och mormors sykorg. Gungstolen kommer passa perfekt in i sovrummet och i den satt jag många gånger som liten när jag var hos mormor. Ska hålla hårt om den och verkligen vara rädd om den, för den är verkligen viktig för mig och förhoppningsvis så kan den gå i generationer - vad nu Ian ska ha en gungstol till när han flyttar hemifrån... :-)

Hur som helst så verkar det som att det är en kille som ska köpa mormors lägenhet. Tydligen någon som känner min morbror och så. Känns piss men ändå nödvändigt.

 

Detta är resultatet av: "Ian, vart är lampan?" ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0