Nationaldagen

Det är väll inte helt ovanligt att man inte firar Nationaldagen på något speciellt sätt här i Sverige och det har vi alltså inte gjort. Men i och med att Chrille var hemma idag tänkte vi göra något som vi annars inte brukar göra. Det blev en båt-tur med bussbåten från Karlstad till Skoghall.
Ian var först ganska glad och verkade tycka att det var kul att åka båt men det utbyttes snabbt mot skrikande och gnällande eftersom att vår pojk vill att det ska hända supermycket hela tiden och det blev tröttsamt att sitta i en båt i en timme. Efter att ha busat med honom hela tiden i form av kittlande och titt-ut:ande samt dragit på sig sjösjuka kom vi i land och besökte mina föräldrar en snabbis för att sedan bli upphämtade av Chrilles ena syster. Eftermiddagen spenderades med Chrilles familj där vi åt grillat, mums.

Nu på kvällen har vi åkt och köpt oss en varsin liten godispåse istället för att åka och träna som vi egentligen skulle göra. Bra va? Vi tar det imorgon istället. Jag har ju skaffat ett video med "fatburning workout" som jag ska påbörja imorgon och samtidigt vara med och springa spåret på Kilene och jag är bestämd på en lyckad viktminskning. Har börjat med lätt-produkter till mig själv, samt att jag äter mycket mindre portioner, mindre dressing och feta såser och mindre söta drycker - alla dessa småsaker som jag förut har frossat i. Det lär ju hända mycket om man drar ner på "bovarna" och börjar träna regelbundet när kroppen är van att inte träna alls.

Bilder från gårdagen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0