Midsommar och steg

Vad snyggt det har blivit inne på blogg.se måste jag säga. Lite ovant men man vänjer sig!

Hoppas att alla hade en trevlig midsommar. Det hade vi iallafall med gott sällskap i stugan och god mat/dryck. Vi kom till stugan på torsdagen eftersom att vi hade varit i kontakt med en jägare som säljer klöv som vi köpte till Hugo för att han ska få börja spåra. Vi hade tänkt att gå en spår-kurs men det var liksom ingen idé med tanke på att vi känner såpass många som är kunniga inom området. Kurser är så dyra, och vi skulle få betala över tusenlappen för något vi kan göra själva. Hugo tyckte att det var väldigt kul och han var mycket duktig.

Ian har också haft kul. Han trippade runt när man höll honom i handen, kröp omkring på gräsmattorna, fick massa gott att äta, åkte fyrhjuling och buttades med sin jämngamla kusin. De kommer troligtvis bli som bröder de där två. Man märker redan att de har stenhård koll på varandra, sitter Ian hos sin farmor så ska W upp direkt efteråt. Har Ian en leksak så ska han ha den eller så vill Ian ha det han har.

Hur som helst så tippade vi lite på när Ian kan tänkas börja gå. Ians farfar gissade på max en vecka och idag (2 dagar efter) så har han tagit sina första egna steg. Kan inte fatta det! Christian ropade på mig när jag städade i köket: "Älskliiiiiiiiiiiiing! Koooooom! .... Ian gick" . Sedan ställde vi honom upp på benen och jag satte mig några meter ifrån honom, Chrille släppte och vipps så sprang han i princip till mig. 11 månader, 1 vecka och 2 dagar gammal. 
 
Just nu sover han middag men jag längtar så tills han vaknar så att han kan få träna upp sig mer. Han var så nöjd!

Verkar tyvärr inte som att det funkar att ladda upp bild just nu, men det kommer..



Kommentarer
Postat av: Sara A

Så mysigt, grattis till stegen Ian :)

2012-06-25 @ 00:46:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0