Dagen

Var iväg till Bergvik idag med Elin och Kevin där vi handlade lite kläder till de små. Ian fick med sig 2 tröjor hem som var väldigt häftiga och välbehövliga.
Väl inne på HM där vi handlade kläderna började Ian böka i vagnen och ville först upp till mig, men även ner på golvet. Jag tänkte för en sekund att jag kanske skulle låta honom hålla mig i handen och traska lite, men sedan kom jag på att han säkerligen skulle börja krypa på det smutsiga golvet. Det var lättare tänkt än att se det realistiskt. Ner ville han och ner kom han - men inte kröp han. Han sprang, klättrade, rev ner kläder, gick fram till andra mammor och barn, skrek, gick runt i cirklar. Han drog iväg åt olika håll och gjorde allt för att undkomma mig, fick jag tag i hans hand så var han snabb på att "ruska" bort mig. Hahaha.. Det var ett under att jag faktiskt hittade något att köpa. Nu vet man vad man har att vänta sig, åh Herre.

Hur som helst så tog vi bussen hem och mötte lägligt nog Chrille vid trappuppgången då vi lyckats time:a honom efter att ha slutat jobbet. Även Elins farsa såg oss komma hem från sin balkong då han bor två våningar ovanför oss. Han kom ner och vi snackade lite "plantor" (han gillar växter!). Tillslut kom jag på att det var ett ypperligt tillfälle för barnen att få åka lite på Ians nya fyrhjuling som han fick i ettårspresent. Det var rätt kul, verkade det som att de tyckte!
 
 
 
Efter att ha behövt att dra in snabbt i&med att det började åska och spöregna blev vi trötta och säckade ihop i soffan. Mitt i tröttheten kom mina föräldrar och skulle ta med sig vatten hem eftersom att de har varit utan vatten i två dagar nu (något rör som är trasigt på Hammarö tydligen). Nu på kvällen har vi piggat på oss och tittat på Friends och njutit av kall cola. Nu är det dock sängdax omgående!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0