You smile, I smile

Hoppas att alla har haft det bra under nyår. Här hade vi det underbart. Synd att det blev fattigt med kort! Vi startade med middag vid 6 snåret tillsammans med Alex och Sofia. Vi bjöd på grillad fläskfilé, pommes och pepparsås med en härlig sallad som jag slängde ihop. Vi satt och pratade och skrattade och spelade sällskapsspel, vi hade det sjukt kul med andra ord. Ian fick en julklapp utav Alex och Sofia, en egen tomte som heter Viktor. Han var iallafall helförtjust i denna tomte!
Vid 12slaget skålade vi och kikade på raketer genom fönstret och balkongen. Därefter gick vi ut och skjöt våra egna. Alex har som en tradition att köpa raketer och vi står för maten, drycken.. o.s.v. Detta år var det riktigt bra raketer han lyckats få tag i. Ett paket med vanliga och en maffig tårta. Nästa år ska vi lägga ihop till ännu fler tårtor, de är riktigt härliga att titta på. Ian tyckte att det var väldigt spännande med raketer, men efter att ha tittat en stund så somna han över axeln på mig.

Inatt har grabben sovit otroligt bra. Jag fick sovmorgon ända till 10 imorse. Efter att ha ätit gröt åkte vi in till Bergvik Köpcentrum och köpte julklapp till pappa Chrille, två pjamasar - en body och ett par byxor till Ian och en tröja till mig. Ja, jag köpte faktiskt en tröja till mig själv och det är det första jag har köpt till mig själv på väldigt länge. Man glömmer liksom bort sina egna behov, som egentligen är en fin egenskap i detta sammanhang. Nu i eftermiddag när Christian har kommit hem från jobbet ska vi åka till elgiganten och kika ifall de har fått in vår tvättmaskin ännu. Vore så gött att få hem den nu, har tvätt i mängder! Resten av kvällen ska tillbringas i lugn och ro, med film och fläskkotletter ikväll.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0