Du härliga Tracy

Som jag har berättat förut så ska jag ju börja plugga en extra distansutbildning såsmåningom under 2012 så att jag har något utöver min utbildning som undersköterska. Det som är så bra är att jag kan mixa att jobba och att plugga hemifrån därmed behöver inte Ian vara på dagis alla dagar i veckan, för det vägrar jag. Så jag har tagit kontakt med skolan i Nacka som har den utbildningen som jag vill gå men det är ju en djungel med alla samtal och intyg och ansökningar hit och dit att jag blir lite snurrig. Det bästa för att slippa krångel vore ju att hitta något som duger i min hemkommun, men jag tänker inte bara nöja mig med vad som helst.. För jag vet precis vad jag vill! Men det är lite frustrerande när hemkommunen säger en sak när man ringer, och sen ringer man skolan och de säger en annan sak. Får liksom ingen riktig hjälp att ansöka till starten i Mars och nu står jag här. Hoppas innerligt att Christian vet hur jag ska göra.

 

Något som är skönt när ens unge ligger och sover sen middag är att lyssna på härlig och avkopplande musik. Min största idol efter bandet "Kings Of Leon" är Tracy Chapman. Hon är.. Ja.. Hon är.. Obeskrivligt bra! Väldigt mycket min stil och hon är faktiskt den första låtskrivaren som  träffat mitt hjärta så stenhårt som hon har gjort, har lyssnat på henne i åratal men har aldrig tröttnat eller lagt henne bakom mig. Hennes texter skänker mig lugn. Har givetvis alla albumen med henne och jag ska ärligt säga att hon inte har en enda låt som jag inte älskar. Hon är till och med så speciell för mig att jag bad att få spela en av hennes låtar på min morfars begravning vilket jag inte ångrar en sekund, hon gör att jag känner mig närmre morfar. Hoppas att ni också har något som sätter er i sinnesfrid lite då och då. Det behövs lite meditation i vardagen!

 

Här kommer mina tre Tracy favoriter, varav den nedersta är morfars låt.

Njut av lugnet!

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0