Tvätt

Nu har jag svarat dom som velat ha lösenordet till denna blogg. Ska snart lösenordskydda den. Så de som inte har skrollat ner och sett att jag ska lösenordskydda kan ju skicka en kommentar om de fortfarande vill läsa. Men var noga med att skriva med er epostadress så att jag kan skicka svar.


Här hemma flyter allt på som vanligt. Förutom att vi nu har tvättmaskin och att den går för full rulle. Vi har ju varit tvungna att tvätta hemma hos mina föräldrar eftersom att torkrummen inte funkar som de ska. När vi exempelvis har en tvätt tid och hänger upp det vi har tvättat så är det inte ens i närheten av torrt när tvätt tiden lider mot sitt slut. Har man enstaka plagg så går det ju att hänga upp här inne, men ärligt. Efter en vecka har man samlat på sig så mycket tvätt att det inte går att hänga upp i lägenheten om man nu inte vill hänga kläder på sina möbler, som vi flera gånger har fått göra. Så nu känns det bra att man kan ta en tvättmaskin då och då, hänga upp - låta torka och sedan sätta igång en ny. 

 

Ian har haft två bra nätter i rad nu. Gått och lagt sig mellan 20.30-21.00 i sin säng efter ett mål mat, vaknat strax efter att vi lägger oss vid ca. 23.00-00.00 och då fått välling. Sedan har han sovit ända till när pappa Chrille gått upp för att göra sig iordning för jobb och då fått flaskan, för att sedan somna om till ca. 9.00-10.00 och fått gröt. Det är ju kanon!! Känner redan att jag fått mer energi.

 

Det känns som att Ian utvecklas för varje dag som går. För varje dag gör han något nytt, som han aldrig gjort förut. I några dagar nu har man märkt av att han är lite busig och nyfiken. Idag gick han till andra sidan vardagsrummet i sin gåstol medan jag satt i andra änden och kollade på tv. Kände i ögonvrån att han kikade på mig, så jag tittade tillbaks.. Och då vänder han sig med ryggen mot mig och tar tag i ett "fack" där vi har räkningar och andra viktiga papper och välter ner allt på golvet. Helt överförtjust lägger han av världens gladaste skratt. Vi har ju infört traditionella "AJ-AJ!" och det tycker han ju är väldigt kul när man säger. Han blev så glad när jag sa "Aj-Aj!" att jag själv inte kunde hålla mig för skratt. Nu måste man verkligen börja barnsäkra. Så fort det har gått. Hade inte en tanke på att han skulle riva ner det där. Han har även varit i julgranen och försökt sno kulor, rivit ner servetthållaren - petflaskor - tvdosor - mina glasögon från soffbordet och börjat slå väldigt hårt på tvbänken. Så det är hög tid med andra ord. Han är snabb när han väl är igång. I och med att vi har ett glas-soffbord så måste vi lägga ner det i källarn och skaffa ett bord som vi kan vara mindre rädda om. Det är väll rätt vanligt att man skaffar "Lack" bordet från IKEA, men det kan man ju inte sitta och äta vid. Jag och Chrille är stora fan av att äta framför tvn. Det är ju helmysigt om man har igång en bra film.

 

Nu ska jag hänga upp lite tvätt och sedan värma mig mat sen gårdagen. När Christian kommer hem ska vi åka och handla inför födelsedagskalaset. Det enda som jag bävar mig för är att jag kommer behöva laga maten med laktosgrädde eftersom att vissa är laktosintoleranta. Och då är ju frågan om det är någon skillnad i smak på vanlig grädde/matlagnings grädde och laktos grädde? Någon som vet?

 

Ian hos mormor och morfar


Kommentarer
Postat av: sylviabynejm.blogplatsen.se

fin blogg du har :)

2012-01-06 @ 23:10:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0