Ägg

Började morgonen med att äta frukost tillsammans alla tre. Rostat bröd för pappa, Ian och mamma käkade istället omelett. Det var faktiskt Ians första ägg någonsin, och jag är osäker på om han verkligen tyckte att det var gott eller om det bara var kul att gegga runt med äggbitarna. Han var så söt under frukosten iallafall! Han såg riktigt fundersam ut. Efter vi hade ätit lite tog vi en långpromenad runt Romsta' och pratade om lite allt möjligt, helt sjukt mysigt!

 

Ganska snart efter att vi kommit in ringde mamma och pappa och berättade att de snart var här. De hade köpt med sig lite frukt till Ian och kaffebröd samt coca cola till oss. De hjälpte även till att äta upp resterna av marängtårtan som blev över från igår. Så nu finns det inga onyttigheter kvar.

 

Jag trodde att det skulle bli en lugn eftermiddag och kväll när besöket lämnade oss vid 4 tiden. Och precis när jag hade satte på mig långkallingar och ett slappt linne så ringer Chrilles telefon. Då fick vi skynda oss, eftersom att Chrille tydligen hade missat att det var match idag. Hehe. Som tur var så sov Ian hela tiden och verkade inte tycka att det var kallt och jag lånade Chrilles underställ (som jag fullkomligt älskar, vill också ha ett likadant!!!) så jag slapp iallafall att frysa. Hugo däremot.. Ja låt oss säga att han var förjävlig (och då är jag ganska snäll). Han var asnervös när vi ställde oss vid läktarn. Han grina och skällde, försökte till och med springa på folk som gick förbi. Han morrade och grejer. Blev nästan lite rädd där ett tag, tillslut var jag tvungen att gå tillbaks till bilen med honom. Folk måste ha trott att jag inte hade någon som helst pli på honom och det hade jag ju i&försig inte. Förövrigt är jag riktigt stolt över Christians spel idag. Han var riktigt duktig och briljerade!

 

Nu har vi kommit hem och jag har gjort matlådor till mig och Christian inför morgondagen, Ian har fått välling och just blivit lagd. Nu lyssnar han på Bamse i sängen eftersom att han verkade ha svårt att somna, måste vara för att han sov under matchen. Vi brukar säga att han inte får sova något efter klockan 6 för då brukar det alltid bli såhär. Ska snart tappa upp ett fotbad till mig och Chrille ska starta igång den första Anaconda filmen som han är förbryllad över att jag aldrig har sett. Vi försökte nämligen se den igår eftersom att "The dentist" var så jäkla usel, men Chrille somna på min rumpa precis i början av Anaconda, haha. Och jag.. Jag somnar under introt till alla filmer vi försöker se. Desperate Housewives är det enda jag tycks hålla mig vaken till.

 

Imorgon bitti ska jag ringa till vårdcentralen, för min "kala fläck" har blivit större. Hoppas att jag får komma så att han kan titta på det och möjligtvis säga vad han tror att det kan vara.

 

"Hm... Är det meningen att jag ska äta det där??!"

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0