Svårigheter

Varit och tittat på Christians match idag som höll till på Tingvalla. Han spelar i Mosserud och idag var det Mosserudsdagen, vet inte riktigt vad det innebär förutom att det var två matcher med Mosserud-lag på rad. Hur som helst så vann Mosserud himla stort mot Hagfors Viking, tror att slutresultatet blev 26-2. Utklassning med andra ord!

 

Imorgon börjar den nya terminen på Öppna Förskolan på Våxnäs och jag har tänkt att gå dit med Ian så mycket som möjligt. Det vore kul att träffa andra mammor, behöver inte vara i min ålder men någon som iallafall respekterar att jag är en "ung" mamma och faktiskt kan utbyta några meningar utan att hon tror att hon nödvändigtvis är en bättre mamma än mig. Det är så dumt det där! Man märker ju snabbt att det är väldigt uppdelat och fördomsfullt på alla Öppna Förskolor, verkar som att alla tänker "lika föräldrar leka bäst" (ögonplockat) och det värsta är ju att man aldrig får en chans att berätta något om sig själv, kanske om man varit 10 år äldre men inte nu. Jag ska kanske inte klaga. Jag är inte så bra på att ta för mig och det är ju allmänt känt att de som inte tar för sig inte får så stor bit av kakan. När man är grymt blyg så är det extra svårt.

 

Det roligaste vore ju att ha någon att gå med, men det kryllar inte direkt av vänner med barn - så jag får offra mig för Ian och faktiskt börja prata lite med folk. Det exemplariska vore ju att faktiskt bli vän med någon som man kan bjuda hem, någon att bli hembjuden till, någon att promenera med, någon att åka till Leklandet med när barnen blivit lite större, kanske en vän för livet? Ja, ni vet. Tur att man har Jennie och Linda samt deras barn iallafall, det enda är ju att de bor på Hammarö. Det blir drygt att åka dit alltför ofta. Dock ska vi börja på baby-rytmik tillsammans med barnen den 23 januari, och det ska bli grymt kul!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0