Nyårslöften

Jag har ju glömt att berätta om mina nyårslöften, jag och Christian har nästintill likadana nyårslöften men vi kan summera allt som att vi tänker vara hälsosamma. Försöka träna så mycket som möjligt och äta nyttigt. Jag vet inte om vi har inlett året speciellt bra med tanke på att vi käkade skräpmat igår och inte har jag tränat något. Men efter renoveringen av lägenheten ska vi ställa upp motionscykeln från källarn. Det går att sitta på den någon timme, gå ut och gå med barnvagnen någon timme och sedan göra ett eller två squash-pass i veckan. Det borde ju göra susen om man även lagar bra mat. Vilken tur att jag älskar både kyckling och räkor som är så snällt mot figuren. Det blir nog mycket tillagning av kycklingsallad, räksoppor och sådant detta år. Jag blev helt chockad när jag såg på ett tvprogram att det innehöll så fasligt mycket kalorier i olika typer av kött, bäst att hålla sig ifrån det litegrann i&med att det har blivit ganska mycket av den varan.

Jag känner ju hur jag inte orkar likadant som jag brukade göra trots att jag faktiskt aldrig har varit i god fysisk form. Det måste ju med andra ord betyda att det är värre än vad det redan var och så får det inte vara. Jag har bara så himla svårt att ta mig i kragen. Jag hatar att gymma, hatar att gå omkring utomhus utan att ha någon speciell slutdestination eller något ärende. Det bästa vore ju ifall jag kunde börja spela fotboll, innebandy, bandy eller något liknande - för jag älskar sporter egentligen. Tyckte bara inte att det var så roligt som liten, så det blev aldrig att jag påbörjade någon sport där jag stannade kvar. Men nu måste jag bortse från vad som är kul och tänka på att jag vill leva så länge som möjligt med min familj, vara pigg och frisk och det är inget jag bara kommer få. Hälsan måste man jobba för! Och det är vad jag ska göra.

Jag måste ju då säga att man inte alltid har världens finaste kropp efter att man har fött barn. Det går inte att förneka att det är väldigt psykiskt frustrerande med hänghud blandat med fett på magen och dubbelhakan som aldrig tynar bort, men trots detta så måste jag säga att det är SÅ värt det. Mina bristningar älskar jag idag och jag hoppas faktiskt att de inte försvinner helt. De kommer alltid påminna mig om min graviditet och mitt underbara barn!

Mitt mål är iallafall att ha gått ner 20-25kg detta år. Det är fullt möjligt. Men det är nog dags att ta i med hårdhandskarna nu. Det dummaste man kan göra är ju att väga sig, för det säger ju inte allt. Så jag ska väll till en början mäta runt magen istället. Men som sagt. -20kg på vågen nästa 31dec - here I come!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0