Feber och skit

Kan ju säga så mycket som att jag inte alls mådde bra igår. Vaknade tusen gånger under natten och var alldeles sjösvett, frös och svettades om vartannat, när jag tillslut klev upp för att möta dagen hade jag feber men lyckades ändå uträtta några ärenden såsom att handla det sista inför idag. Nu mår jag bättre men är inte alls "mig själv". Det var en kanonmysig dag igår för övrigt. Vi tog det lugnt här hemma och tittade på Rocky som gick på tv och hyrde Wallander - Hemligheten. Ian höll på att säga "mamma-mamma-mamma" hela kvällen, så nu är det verkligen inlärt. Töligt att han vägrar säga det när man försöker visa någon dock. Något annat som är lite småkul är att Ian har börjat jaga Hugo ordentligt med gåstolen. Man kan ju inte klandra sig själv att man tycker att det är lite kul när Ian jagar in Hugo i hörn och sedan bara står och betraktar Hugo. Missförstå mig rätt, jag tror att Hugo ser det som en lek också så han ser alltså inte alltför plågad ut. Hade Hugo påvisat att han inte tyckte att det var kul så hade jag ju genast avbrutit det hela.

 

Igårkväll innan jag la mig så skrev jag ner recepten på allt som ska lagas ikväll, så jag lägger in det i ett eget inlägg.

 

Nu ska jag göra mig iordning och gå ut med lite sopor, kartonger och dylikt. Vid tre kommer en av Christians systrar med familj och då ska det bjudas på kladdkaka med grädde. Så det är dags att verkställa.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0