Kalas

Vi var iväg på kalas idag till Ians kusiner (Chrilles syrras ena dotter som fyllde 2) och Ian hade på sig sin nya fina rödrutiga skjorta med beige väst till. Stiliga killen var han iallafall! Kände och känner mig inte helt hundra ännu men det gick så bra ändå. Det bjöds på tacos och tårta, helt fantastiskt gott. Mesta dels av tiden spenderades i barnens rum och de verkade tycka att det var jättekul när vi lekte tillsammans, jag tillät mig själv att verkligen vara barn idag och vara på deras nivå - så min karaktär var en Lego-gubbe som hade en flygande giraff som hette "giraffen" medan Isabelle (som också är Ians kusin) var en Lego-hund med barbieglasögon som hade en flygande häst med kärra. Vi bodde i en liten resväska och jag pratade med löjlig röst. Helt sjukt vad 2 timmar tillsammans med dessa barn kan göra med en. Dom är helt underbart goa! Innan vi skulle åka hem så sa deras föräldrar till dem att städa, då pekade Isabelle på mig och sa till sin pappa: "Men Sofia har också lekt. Hon ska också städa!" Hahaha.. Jag hjälpte givetvis till att städa, men det lät bara så roligt - hon kastade mig verkligen framför bussen eller hur det talespråket nu lyder. Att städa var inte så värst roligt tyckte de, så jag gjorde det lite roligare genom att säga "Hörrni, jag räknar till 60 - tror ni att vi hinner städa innan tiden är slut?" Då blev alla verkligen jätteglada och jättesnabba och redan efter 23 sekunder var vi färdiga. Försökte med "Om man städar blir tomten glad och då får man väldigt fina julklappar" men det bet inte alls, den frasen kanske är uttjatad.

 

Nu sitter vi här hemma och lillen är lagd för kvällen. Wallander har börjat rulla nu och vi har en varsin pringles burk att ta itu med. Coca colan ligger i frysen och är antagligen tillräckligt kall nu!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0