Blä för allt!

Måndag-Ondag
Var hemma hela dagarna medan de ordnade med lägenheten.


Torsdag
I torsdags var jag trött på att sitta inne i sovrummet med en snart 7 månader gammal sprallig bebis och bestämde mig för att ta tag i saken. Hörde av mig till Jennie och hon tog bussen till oss. Vi åkte till Öppna Förskolan på solängen (ligger vid våxnäs centrum). Innan vi tog bussen tillbaks till vår lägenhet så gav vi grabbarna lite mat, tjötade lite med en annan mamma som verkade hur trevlig som helst. Dit går jag/vi nog igen. Väl hemma hos oss väntade Jennie på att hennes gubbe skulle sluta på jobbet och hämta upp henne. Tog under tiden lite bilder på våra sötnosar. De bilderna kommer såfort vi har kopplat igång internetet hemma (sitter hemma hos föräldrarna nu).


Fredag
Tapetseraren blev färdig med sista rummet. Dock kan vi ju inte ställa tillbaks alla möbler i vardagsrummet på rätt plats eftersom att listerna inte är uppe, de kommer antagligen upp på måndag. Efter att Chrille slutade så åkte vi till Filipstad där Chrille hade match. De vann med 13-4 tror jag. Nått sånt. Överlägset iallafall!
Vi åkte även till Filipstad i vår nya bil (köpt av Christians kusin) som Chrille fick hem i fredags under sin lunch.
Härligt med en fräsch och härlig kombi! Vi är riktigt nöjda faktiskt. Nu ska vi försöka hålla den i bra skick så länge som möjligt. Chansen för att jag tar över den när Christian sedan köper en splitterny bil är ganska stor.. Och ja.. Jag ska ju ta mitt körkort först. Men det blir till sommarn.


Idag är det lördag och det är en riktig dålig dag. Christian har ont i en bröstmuskel och jag kan inget göra för att hjälpa honom. Det innebär även att jag inte kan bli avlastad, vilket jag verkligen skulle behöva. Den här veckan har varit så hård och jobbig på alla sätt och vis, inte något med Ian.. Utan andra utmattande saker som gör att jag verkligen känner att jag också skulle behöva vara med och vila. Ibland måste man vara stark för varandra och nu behöver ju Christian få vila. Han verkar faktiskt ha väldigt ont + att han mår illa och det är bäst att han håller sig någorlunda stilla så att han får återhämta sig. Själv har jag ont jag med.. På sidan av magen nedanför revbenen. Sjukt konstigt att vi har ont på liknande sätt båda två samtidigt. Annars brukar vi inte ha sånna problem allt för ofta. Hoppas nu att Chrille vaknar upp och känner sig bättre imorgon, jobbigt att se honom såhär.

Jag ska inte klaga så mycket, vi har ändå gjort ganska mycket idag. Vi var iväg till stan förut och handlade massa kläder till Ian. Jag fick mig en tröja och Chrille fick sig en t-shirt. Frid och fröjd i garderoberna! Men våra hjärnor var inte med oss riktigt idag.


Idag är det även min pappas födelsedag. (Grattis världens goaste pappa! ♥ Tack för att du är en så bra morfar till Ian) Det är därför vi är här hos mina föräldrar, men ingen är hemma för tillfället förutom vi men de har däremot en väldigt lockande operatårta i kylen. Ian sitter i matstolen och tittar på Disney Junior, Chrille sover i soffan och jag sitter här. Väldigt socialt (eller inte)! Ush. Hatar sånna här dagar!



Gubben i sin nya overall och mössa! (Förlåt för suddig bild)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0