Mariebergsskogen

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Nyss kommit hem från Mariebergsskogen där jag och Ian har spenderat vår förmiddag.
Ian trippade omkring själv och var hur glad som helst. Det första han gjorde var att klättra upp på "trappan" med min hjälp (så att småttingar kan se över staketet) och tittade på grisen Ofelia. Där stod vi länge eftersom att Ian vägrade gå, däremot satte han sig på huk typ tusen gånger och plockade upp kottar som han försiktigt la in till grisen. Han pekade och sa: "Hugo".. Haha. Allt heter Hugo.
 
Något annat som var väldigt populärt var getterna som fanns i klapphagen. I klapphagen får getterna gå fritt, man får klappa och kela men på getternas begäran såklart. Vi var där en gång när Ian var några månader och då var han för liten för att klappa.. Men då hade jag faktiskt en get i knät. Denna gången höll de sig på andra sidan av deras teritorium och Ian envisades om att han skulle klättra över till dom fast att man inte får. Sa till flera gånger.. men han ville så gärna. Tillslu, efter att ha blivit nerburen av mig flera gånger från att klättra över till getternas egna ställe, blev han super-stönig och la sig pladask på backen och började grina. Envis grabb man har! :)
 
Getterna blev snart bortglömda och vi surrade omkring där och lunchade med korv och bröd från kiosken.
En helt underbar mor och son dag.
 
Nu är det dags att göra rent våra gummistövlar.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0