Dagis imorgon

Gårdagen bjöd på en barnfri morgon och eftermiddag med en tripp till Deje där vi fiskade i ett tjärn som krävde fiskekort. Det var alltså inplanterad fisk. Men vi fick inte med oss någon hem tyvärr. Det nappade lite dåligt, så vi skulle antagligen ha varit där antingen lite tidigare på morgonen eller senare på kvällen. Ingen bra tajming, men det var skoj.
 
Efter att vi kommit hem igår och hämtat Ian hos sin mormor och morfar åkte vi till Ians farmor och farfar och fick kika på vad som blev köpt på Ullared till oss. Stort tack för allt! Nu är man redo för den kommande vintern.
__
 
Idag är det den sista dagen innan Ian börjar på inskolningen på dagis.
När jag tänker tillbaks på min tid som föräldraledig kan jag ibland tycka att jag borde gjort saker och ting annorlunda. Jag borde ha hittat på mer saker, tagit för mig mer och kämpat för att utöka vår vänskapskrets så att man kanske hade haft ett större nätverk - men det är ju långt ifrån försent - det är ju nu det börjar på riktigt. Och imorgon, när man får se alla småbarn så kommer man veta att de antagligen kommer att vara Ians barndomskompisar och ha mycket kul med varandra. Kanske komma på varandras födelsedagskalas, kanske bli varandras bästakompisar även när de blir äldre. Man vet ju aldrig. Det första mötet kommer betyda så mycket och det är väldigt skoj nu när både jag och Chrille ska vara delaktiga samtidigt.
Just nu känns det iallafall bara bra att Ian ska få börja på dagis. Han är väldigt redo för det rent mentalt.
Och trots att det blir väldigt stora förändringar hädanefter så vet jag att det kommer vara positivt.
 
 

Kommentarer
Postat av: Elin

Åhh stora killen, tänk vad fort det har gått! <3

2012-08-15 @ 00:31:09
URL: http://elinerikssonn.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0