Ians upptåg

Nu har surpuppan somnat efter lunchen. Inte för att det blev speciellt mycket mat för Ians del. Både idag och igår har han varit tvär vid matbordet och har absolut inte velat ha mat men väldigt gärna velat ha frukten efteråt. Har dock visat honom att han inte får efterrätt om han inte äter sin mat, så jag har alltså torkat av honom och låtit honom gå ner på golvet och sedan testat att ge honom mat en halvtimme senare - då äter han konstigt nog utan protest. Det är precis som att han ger upp om att ersätta maten med frukt när jag gör på det viset. Det är skitjobbigt när han grinar upp sig för ingenting. Han är så oerhört bestämd denna unge! Vill han ha något så ska han ha det till vilket pris som helst, och när jag var på ÖF så pratade vi just om detta och de flesta bebisar är ganska villiga att ge upp, men inte min lille pilt. Det är verkligen inte bara en negativ egenskap för jag hoppas verkligen att han jagar sina drömmar senare i livet lika mycket som han jagar en coca-cola burk när han ser en och en godisbit/chips och allt annat han inte "får" ha/röra. Det blir skrik utan dess like, ihållande också. Han är allt bra go han.

"Du vet varför jag står här egentligen, mamma. Jag ska riva ner dina blommor och banka glaslampan i karmen  och om du försöker stoppa mig så ska du få ångra det! *mohaha*" - Ian

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0