Twilight och Hugoattack

Igår var vi ju på bio (twilight: breaking dawn pt. 1) och jag hade som sakt väldigt höga förväntningar på filmen då jag är ett väldigt stort twilight-fan, eller som många kanske har förstått, ett Taylor Lautner fan. Men filmen var faktiskt riktigt usel och de få scenerna som var bra var de som Taylor a.k.a Jacob var med i. Det är som filmkritikerna säger; den blev för sex and the city-aktig. Inte för att sex and the city på något sätt är dåligt, men i min värld är det långt ifrån vad "twilight" står för. Saknade den mystik som en gång låg över filmerna, nu var allt som... vilken annan "hej-kolla-på-mig" film som helst. Mycket tråkigt! Den blev dock lite bättre mot slutet då de återupptog twilight glöden, men fortfarande så gnabbar dom om fjantsaker som inte leder någonvart.

Men Taylor.. Damn boii, du är snygg!



Imorse låg vi och drog oss i sängen ett bra tag efter att vi hade vaknat. Ian var glad och låg på sin plats och jollrade och "skrek" på ett glatt sätt (som han började med idag, låter asroligt). Chrille satte upp honom på sin mage och där satt han och tittade på mig och skrattade. Han var pigg och alert men vi var väldigt trötta måste jag säga. Hans leende och intensiva blick fick mig att kliva upp fast att jag ville ligga kvar. Grejade lite med disken och gjorde gröt med katrinplommonpuré (som jag blandade ihop), Ian har varit lite seg i magen och katrinplommonen gjorde succé.

 

Efter frukosten åkte vi till min bror Andreas och hans Johanna och pyttelilla Vidar (som egentligen inte var så pyttig då han vägde över 4000g) men ack så liten han var ändå. I mina ögon så ser Ian likadan ut nu som han gjorde när han kikade ut ur... ja, ni vet.. men nu fick man se, svart på vitt, att Ian är en stor grabb med en liten kusin istället. Vidar är så otroligt gullig, lik Andreas för tillfället och hade en redig, urgullig, mörk kaluffs. Vissa säger: "Vad mycket hår Ian har" och jag har aldrig riktigt förstått det. Mycket jämfört med vad? Själv börjar jag undra när han ska få lite mer hår, för att inte tala om hans kala fläck där bak *höhö*

 

Vidar låg och sov när vi var där och när Johanna frågade om jag ville hålla honom blev jag alldeles varm i kroppen. Ville ju så gärna hålla honom från sekunden vi klev in, men man får behärska sig, inte vara påstridig och inte ta förgivet att man bara ska komma och ta för sig av någon annans barn. Det där är känsligt, det var det i alla fall för mig och Chrille (och är fortfarande). Men eftersom att de frågade så satt jag där med underbara lilla Vidar i famnen och vi pratade lite om våra förlossningar, hur de kände att vara nyblivna föräldrar o.s.v. och det väckte så många minnen av hur man kände för si sådär 4 månader sedan. Allt var nytt och spännande. Ian satt och tittade på Vidar med stora ögon då och då. Annars var det tvn som gällde!

 

Efter en väldigt trevlig stund hos dom så visste vi faktiskt inte vad vi skulle göra med resten av dagen. Så beslutet låg hos Chrille och han tyckte att vi kunde åka till mina föräldrar. Men de var inte hemma. Mamma var iväg till Ullared och pappa var i Stockholm på jobb. Det blev ju att vi åkte dit ändå och tog tillvara på lite ensamhet med lite bättre förutsättningar, då Hugo kunde springa ute och Ians vagn kunde rulla omkring både inne och i trädgården. Ian och Hugo har verkligen klickat den senaste tiden.

 

Efter att vi hade kommit dit och Ian hade vaknat upp ur bilstolen så tog jag med honom ut i trädgården där Hugo befann sig. Hugo har en fotboll som han älskar att "spela" med. Jag visade Ian att jag hade bollen nere vid mina fötter och då kom Hugo springande och skulle ta bollen så jag sparkade iväg den - och då utbrast lillen av skratt. Gjorde detta om och om igen, skratt varje gång. Och ännu roligare blev det när Hugo skällde i samma veva. Då var det höga skratt utan dess like. Vi tänkte filma men både jag och Chrille skrattade, blev uppslukade och tog istället tillvara på ögonblicket för oss själva.

 

Nu ikväll har det inte hänt ett enda dugg. Chrille ligger och snarkar här bredvid mig i sängen och Ian ligger och sover med Buster på magen (hans favorit gosedjur). Funderar på att försöka sova jag med. Men jag mår illa.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0