Påskrivning

Efter gårdagens frukost som bestod av gröt och fruktdryck (för Ians del) begav vi oss hem till Elin för att fika. Otroooligt god kladdkaka bakad av bäste Elin! Vi satt och småpratade lite och jag dreglade efter hennes Ipad. Därefter blev det en promenad från Elin till Skåre centrum för att ta bussen till stan och sedan hem. Det var skönt för träningsvärken att få röra på arslet. Chrille slutade lägligt nog när jag satt på bussen hem och han kom och mötte mig vid busshållsplatsen.

Kvällen spenderades i lugn och ro med "Master Chef USA" och chokladpudding som Chrille hade blandat i glas tillsammans med vaniljsås. Nu måste jag hålla igen till helgen istället! Blev en riktigt chokladig dag igår alltså!

 


 

Tidig morgon idag också. Jag och lillen har precis kommit hem från stan där vi träffade pappa Chrille som hade tagit tjänstledigt för att följa med till Bobutiken där vi skulle få mer info om lägenheten vi fått och om vi var nöjda så skulle vi även få skriva på hyreskontraktet. Vi skrev på! Kan säga att jag är ruggigt nöjd. Vitvarorna var relativt nya. Fattas bara att skaffa en tvättmaskin och en ny diskmaskin (då vår gick sönder från ingenstans) och tapeter ska vi ordna nya innan vi flyttar in. Vi har två månader på oss att flytta in i princip. Då inflyttningen på den nya är redan 1/12 och vi har kvar denna lägenhet till 1/2. Och det är ju bara ett stenkast härifrån!! Härligt. Så skönt att slippa stressa under flytten, speciellt nu under juletider. Oh! Det ska bli sååå kul att inreda igen! Man borde flytta varje månad *haha*

 

När Chrille slutar blir det att ta det lugnt. Ian ligger och tittar på Disney Junior och jag har nyss ätit lite nudlar. Kanske ska städa lite.. Eller orkar jag det?





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0