Öppna förskolan

Inatt var en mycket bättre natt. Ian låg inte och gnällde något speciellt utan vaknade en gång vid 3 tiden då han var hungrig och fick mat. Sedan somnade han om direkt och sov tills pappa gick upp (vid 6) då han fick mat igen och sedan sov han vidare till 9.30. Hur bra som helst för att vara Ian! I vår föräldragrupp (numera bebisgrupp?) berättar mammorna hejvilt om hur deras bebisar somnar vid 20-21 tiden och sover ända till morgonen 6-8 utan att ens vakna en enda gång. Det kallar jag lyx. Men jag är nöjd så som vi har det nu, även om det innebär att man är lite trött på dagarna. Jag trodde ärligt talat att det skulle kännas värre att gå upp mitt i natten flera gånger om. Men vi är så vana nu att det skulle kännas konstigt om det inte vore så.

Ni ser hur det kan vara ;)

 

Just nu ligger lillkillen och sover här bredvid mig i väntan på att pappa Chrille ska komma hem. Jag har suttit på nätet och kikat runt lite vad som gäller rent åldersmässigt på de olika öppna förskolorna och har bestämt mig för att jag och Ian ska åka iväg på babycafét varje onsdag + åka till öppna förskolan på arken på måndagar. Nu kommer jag säkert inte ha tid/ha ork att göra det varje gång kanske men försöka kan man ju. Synd att man bor i stan och att det är så drygt att åka runt så mycket för att ta sig till Hammarö. Men jag vill verkligen hålla till på Hammarö, lärt känna fina mammor därifrån och det är ju så bekant eftersom att man är uppvuxen där. Det blir väll att överväga att börja gå till Herrhagens öppnaförskola tillslut skulle jag tro. Sedan börjar ju babyrytmiken, vad jag har förstått, någon gång i januari. Om våra bebisar skulle vara för rörliga då så skulle vi få förtur till småbarns rytmik istället. Det är mycket som sätter igång. Men ack så kul!

 

När Chrille kommer hem ska vi åka till mina föräldrar och hämta vår hund, Hugo! Vi åker nog hem rätt så fort då jag ska laga kyckling och ris till oss innan klockan är alltför mycket. Ha en trevlig kväll!

 

Ian och Hugo för några veckor sedan

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0