Kuligt

I söndags var det farsdag och den tillbringades hemma med världens bästa pappa, nämligen Chrille. Han fick fin choklad av lille Ian. Vi hade det mysigt under dagen, och eftersom att min pappa jobbade på dagen så väntade vi med att åka till våra fäder. När dagen led mot sitt slut tog vi en sväng förbi Chrilles pappa och därefter ringde jag till min pappa som fortfarande inte var hemma. Eftersom att klockan var ganska mycket och vi hade lite att greja med hemma, så blev det aldrig att jag träffade min pappa på farsdag. Men han vet att jag älskar honom och han fick ett grattis dagen efter.

_

Denna dag har varit en mycket bra dag av många anledningar. En av dom är att vi har erbjudits en lägenhet, inte alls långt ifrån där vi bor nu. Och det är en trea på 80kvm! Struntar i hur den ser ut, den blir vår ifall kreditupplysningen går utan anmärkning (vilket den kommer). Och det känns underbart.. Alla nätter utav oro får en lösning.

Idag är Ian 4 månader precis. Och man börjar undra om tiden inte ska börja gå lite långsammare snart. De nya rutinerna med smakportioner går bra. Han har upptäckt att både gröt och morotspuré är gott sålänge man får något att dricka efter varje sked. Han har också börjat skratta åt Hugo när han får chansen att fästa blicken på honom. Väldigt skoj att se. På tala om Hugo så fick han något psykryck inatt. Något smällde i golvet (vet fortfarande inte vad det var) och Hugo blev antagligen så rädd att han hoppade upp i mitt ansikte när jag låg i sängen och trampade mig hårt i bröstkorgen, så jag har rätt ONT idag. Himla tur att Ian inte låg i närheten!

Hur som helst så ser jag fram mot kvällen då vi ska äta min ris-köttfärs blandning (som Chrille älskar) och titta på vårt favoritprogram "Masterchef USA" med Gordon Ramsey. Man kanske unnar sig lite gott godis ikväll när vi har varit så duktiga ett tag nu.

Imorgon väntas flera efterlängtade samtal.. <3

 

Gullunge


Kommentarer
Postat av: Elin

Grattis till underbara gudsonen och grattis till lägenheten. Förresten har du glömt bort hur man svarar i telefonen? Haha.

Älskar er!

2011-11-15 @ 14:43:45
URL: http://elinerikssonn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0