Vaccination

Det blev "Ben n' Jerrys" och en påse med ahlgrens bilar i en fin mix med Desperate Housewives. Ian somnade ganska fort efter att vi la honom och det var härligt att ta det lugnt och mysa ihop sig med sitt livs kärlek i soffan efter en jobbig dag.

 

Denna morgon blev tidig. Ian vaknade efter att Chrille åkt till jobbet vid sju och jag blev pigg jag med. Annars brukar jag ha lite tålamod (eller vara lat kanske det heter) och ligga kvar en stund med Ian i sängen och 95% av gångerna somnar han om och sover 2-3 timmar till. Idag klev jag mot förmodan upp, men Ian var inte riktigt "med" så han somnade i vagnen istället och det var på ett sätt bra, för här i lägenheten finns det tusen sysslor och jag och Chrille har kommit överens om att det ska vara någorlunda iordning på fredag. Det betyder att allt ouppackat hamnar i förrådet tills de har kommit och ordnat med tapeter och golv.

 

Pappa Chrille kommer hem vid lunch eftersom att han har tagit kompledigt för att följa med oss till BVC för läkarbesök och vaccination! Uuuja. Skönt att någon följer med iallafall. Sist gick jag själv och det var hemskt. Vi får se om jag orkar stanna kvar i rummet när de ska sticka in nålen. Den 20 jan ska han få TBC vaccination eftersom att min pappa är invandrare så erbjöds vi den ifall vi skulle vilja åka och hälsa på där nere eller få besök. Och det är ju välkommet. TBC fall ökar ju i Sverige i&med att fler invandrar och fler besöker länder där TBC är vanligt.

 

Idag ska vi möjligen skaffa gran också. Det beror på hur det är med lille Ian. Skriver mer i e.m. antagligen.

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0