Utomlands

Vi hade det astrevligt igår med släkten. Vi tittade på gamla videofilmer från när jag och mina syskonbarn var små. Fan vad jag var lillgammal. Jag undrade som 5åring ifall mina föräldrar hade tagit med Aftonbladet till husvagnen (som stod på Skutberget). Helt förtvivlad lät jag! Sedan tittade vi på filmklipp från när jag och min systers familj var iväg till Kreta för två år sedan. När vi hade kollat klart började jag fundera på hur mycket som har förändras. Hur jag såg ut, hur jag var som person för bara två år sedan. Allt är annorlunda. Och det är inte dåligt alls, men väldigt konstigt. Livet kan förändras på en sekund, konstigt nog kan det behövas en påminnelse då och då för att man ska inse att det är så.

Vi pratade även om att vi allihop, min ena brorsa med familj och syrran med familj borde åka utomlands tillsammans inom en snar framtid och det gillar jag! Jag älskar att åka utomlands. Jag känner mig mer hemma i ett medelhavsland än i Sverige. Hade vi haft råd så hade vi nog (jag och min lilla familj) åkt till sommarn, men det lutar nog åt att skaffa sig ett fett sparande och åka sommarn 2013 istället. Givetvis blir det nog något resemål till sommarn också, men skulle nog tippa på att det snarare blir västkusten eller liknande. Någon som har något bra förslag på resemål i Sverige under sommartid, helst med bad och camping/hyrning av stuga och sådant?

 

Idag har vi hjälp min pappa att få hem en soffgrupp från Kil. Detta innebar massa åkande fram och tillbaks med släp. Inte något som hjälpte vår huvudvärk på ett positivt sätt men ändå skönt att komma hemifrån ett tag. Under veckan återstår massa städande, både här och i gamla lägenheten - för på torsdag kommer måleri-gubben och ska kika här och så.. Då vill man ha det fint. Iallafall jag ;)

 

Ian fick en gammal lära-gå-vagn av sin moster som Lukas har haft som liten. Jättesöt! Det ska bli väldigt kul när den kommer till användning. Om man håller i Ians händer/armar så kan han faktiskt ta massa steg på golvet. Hela rumpan skakar dock och det är väldigt obalanserat. Mammas lilla gubbe ♥

 

Gammal bild på mina två underbara ♥


Kommentarer
Postat av: Elin

Mysigt! Jag kan verkligen tips om kungshamn eller grebbestad (västkusten) finns många trevliga campingar där! :)

2011-12-10 @ 21:11:10
URL: http://elinerikssonn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0