Mycket att göra men ingen ork..

Ont i halsen idag också, vaknade av att det skar ordentligt. Ian är snuvig men verkar inte ha några besvär med halsen då han är glad och pigg samt har bra aptit. I och med att Christian inte mår bra idag heller så kommer jag antagligen åka till Bergvik med pappa i eftermiddag. Behöver handla hem matvaror och skaffa ett hänglås till vårt förråd som vi har nere i källaren här för att kunna flytta över saker från gamla förrådet hit. Nästa vecka läggs vår gamla lägenhet ut på hemnet och då kan det vara bra att man har hunnit städa och plocka ur gamla lägenheten och allt det som finns kvar där ska ner i förrådet. Så.. hänglås vore på sin plats!

 

Förstår dock inte hur vi ska hinna med att vara sjuka, åka på kalas, rensa ett proppfullt förråd och flyttstäda en lägenhet innan måndag. Känns som en omöjlighet just nu. Vi har ingen direkt ork för något annat än att ligga i soffan och titta på Desperate Housewives hela dagarna, och leka/gosa med Ian såklart. Igår tog vi en otroligt härlig åktur med bilen, det var skönt för oss alla tre eftersom att vi i princip klättrade på väggarna ett tag där.

 

För att underlätta för min stress så ser dagens lista ut:

  • Viiiila.
  • Vila lite till.
  • Handla med pappa i e.m.
  • Skaffa hänglås.
  • Ta flyttkartongerna (efter flytten) ner till förrådet
    och kanske fylla någon kartong med saker som ska
    förvaras där nere.

...och detta ska hinnas med samtidigt som Ian ska tas omhand. Får hoppas att Christian orkar vara vaken så jag hinner/kan fixa det som behöver bli gjort. Jag måste på något vis få allt gjort för att kunna slappna av! Känner mig så stressad. Får ta lite saker i taget. Men det är svårt att inte stressa när fastighetsmäklarna ligger på en som hökar om att man ska snabba på så att lägenheten kommer ut på nätet. Slutar väll med att jag är flintis efter allt detta (om nu håravfallet var stressbetingat).

 


Ian imorse ♥



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0