Ibland är man sugen på något. Men vad?

Somnade as sent igår (as sent för mig är ca. 01-02 nuförtiden) och sedan sov jag oroligt hela natten, Ian också för den delen. Det bankade i lägenheten ovanför oss och vid halv fyra inatt var det någon som förde massa oväsen i trappuppgången, skrek och hade sig. Fick svårt att somna om och Ian låg och gallskrek. Han sov dock lite bättre när jag flyttade över honom till vår säng. Det var iallafall bara att kliva upp imorse trots att man var dyngtrött.

 

Klockan elva mötte vi upp svärföräldrarna vid gamla lägenheten och fick den ruskigt fint städad. De kan det där med städning, för köket såg fantastiskt ut när de var klara. Jag och Chrille lyckades få ordning på badrummet också. Så det ska verkligen vara tillräckligt städat för att de ska kunna få fina kort. Lite småplock finns det att kvar i några garderober, i vissa rum hänger våra lampor kvar och sånt men det ska vi plocka ner imorgon när Chrille kommit hem från jobbet. Antagligen iallafall.. Imorgon ska lillen få vaccination #2! USCH! Hoppas han mår bra efteråt annars får jag säkert panik.

 

Ja, vi har nyss kommit hem från mina föräldrar. Deras dag med Ian hade varit jättebra och Ian har varit en snäll kille som vanligt. Men mamma och pappa sa direkt när vi klev in och kramade om Ian att de verkligen märkte att Ian skiner upp som en sol och visar sig från en annan sida när jag och Chrille är i närheten. Det värmde så att höra. Det är precis så man vill att de ska vara. Givetvis är det kul om Ian är trygg med sina nära och kära, men det ska vara ett speciellt band som inte går att ersätta med sina föräldrar. Tror att man förlorar det om man lämnar bort sitt barn för mycket eller om man alltid eller mycket ofta omger sig av andra människor (även släkt). Det är viktigt att vara med mamma och pappa ensam också! Och den balansen tycker jag att vi har lyckats prickat in.

 

Nu ska jag ge lillgrabben lite päron&banan-puré och sedan försöka lägga honom. Chrille är "sugen på något" och ska åka ner till Statoil. Vi kopplade nyss in förstärkaren till tvn så nu har vi bättre ljud och ska därmed titta på Desperate Housewives som vi inte har tittat på på länge. Nu gäller det bara att hitta vart i serien vi var. Matlåda ska också lagas kom jag på nu. Tusan. Jag som satt så skönt i soffan *trööööttt*

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0